söndag 15 september 2013

Dermanord - trivs som fisken i vattnet

Hej,
Nu är jag tillbaka fast i lite ny skepnad...adressen är ändrat med inspiration av mitt mellannamn Linnea. 
Jag har nu jobbat på Dermanord i snart 8 månader, det känns som jag vart där på ett sätt mkt längre men ibland känns det som igår den där kalla januari dagen som jag klädde upp mig i vit skjorta och var super nervös inför min intervju.
Varför det känns som igår är för att man lär sig något nytt varje dag och jag försöker ta in så mkt som möjligt, att få jobba med så många fantastiskt kunniga personer omkring sig ser jag som ett privilegier! Samtidigt som det känns som att jag känt dessa underbara personer i hela mitt liv, alla har de olika små egenskaper som gör oss till ett starkt team. 

Jag trivs verkligen med jobbet då det händer något hela tiden, för mig känns det bättre när det är lite fart och fläng än att sitta och rulla tummarna. Oj oj.. Stopp! vad det lätt "redigt" självklart har jag också dåliga dagar då man inte orkar så mkt... Sen att det inte är så ofta gör väl inget? ;)

            


Just den här helgen har vi haft Grundläggande produktkurs med några av våra återförsäljare. Även om jag fått jobba helg så har jag fått umgås med positiva människor ifrån olika platser i landet. Att fylla på sin lilla säck med positiva känslor är helt fantastiskt. Tänk på det gott folk att om du sprider positiv energi så smittar det lätt av sig, tyvärr gör även negativ energi det också. Nytt motto för veckan får nog bli "ta tag i det direkt" är det någon i min närhet som börjar sprida dålig energi kommer jag ta tag i det direkt istället för att gå och älta det! Att vara en Klagoholic är inte attraktivt! 

Nu är det dags för några timmars skön sömn inför morgondagens arbetsdag, imorgon är det åter igen kurs och det kan inte bli annat än positivt med vår Catrin som kursledare!

                 
    

God natt gott folk, nu ska jag sova med ett leende på läpparna tänkandes på min lilla dotter som så sött ikväll kallade vår jojobaoil för jobbajoba. 

Kram Anna 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar