tisdag 19 juni 2012

Sova? Jobb!

Klockan är nu snart halv två och jag kan inte sluta fascineras utav alla sätt du kan hitta jobb på nu för tiden...
Det finns hundra tals sidor med både jobb, tips och coachning!
Du kan hålla koll via sökmotorer och sociala medier... Funderar ändå starkt på om inte det klassiska "knacka dörr fenomenet" är bäst..

"Hej, jag heter Anna och vill bara lämna intresse för framtida jobb tillfällen! Här är mitt cv (såklart med foto) Hoppas vi ses igen"

Det kan ju inte finnas något bättre sätt att synas? Tycker att sociala medier helt klart är ett bra och smidigt sätt att söka på, men jag vill ju visa vem jag är och inte vara Anna, 27 år söker jobb "ni har ingen aning om vem jag är bakom datorskärmen"

Lite tankar så här på nattkvisten!?
//Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar