torsdag 19 juli 2012

Kämpig vecka!

Den här veckan har vi bytt tak på garaget!
I söndags rev vi av all gammal papp som vägde otroligt mycket! Jag drog upp alla papp spiken för hand.. Det är 30 spik per kvm så det är en del.. Kan säga att min högerarm var lite mör på måndag morgon!

Måndagen bestod utav att åka till tippen för att slänga all gammal papp, sen vidare till Bygg Max för att köpa mer material!
Ganska bra "vilodag"
Sen gick vi påför fullt att lägga papp! Först ett lager underlagspapp som skulle klistras med asfaltsklister och även spikas!
Klistret var som.. KLISTER! Det var så otroligt trögt att smeta ut men blev lite bättre när vi värmde upp det i pannrummet..
Vi hann med halva taket på tisdagen och somnade gott med värk i ryggen.. Hade även en del drömmar innefattande mkt svindel då jag är fruktansvärt höjdrädd!

Men det fanns ingen tid att slösa på höjdskräck på onsdag morgon när det väntades regn till natten!
Upp på taket igen och jag och spikpistolen har blivit riktigt bra vänner de sista två dagarna! Kl 21 igår kväll var vi klara! Knäna värkte men vi gjorde det! Taket är lagt och vi slipper tänka på det resten av semestern!

Våra kära föräldrar hjälpte till både på taket och med att passa våra barn!

Idag var jag helt otroligt inte trött när jag vaknade men mitt höger knä har tagit lite stryk utav allt spikande!
Jag har haft problem med mitt högra knä innan, sen jag fick en häst över knäet i ett vatten hinder på fälttävlans banan i Tranemo för många år sen! Det har blivit mycket bättre sen jag började träna men idag märks det av igen!
Tror dock att det är något som är borta tills morgondagen! ;)

Jag provar ju för tillfället Argi+ och måste säga att det känns riktigt bra! Jag känner mig piggare och klarare i huvudet! Magen däremot blir lite gasig och jag tycker det smakar lite för mkt sötningsmedel.. Men det kan det ju vara värt för ett klarare sinne ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar