fredag 16 november 2012

Ny design!

Nu testar jag en lite ny design på bloggen! Hoppas att ni tycker den funkar bra! =)

Jag har som sagt haft min man hemma i två veckor då han haft ryggskott, nu ska han börja jobba på måndag igen så kanske jag får något gjort här hemma! ;)

Jag har även fått en tid på måndag för att ta ut p-staven, vi får hoppas att det är på grund utav den jag mår dåligt och att det inte är något annat hokus pokus med kroppen!

Jag har tyvärr bara hunnit med ett träningspass denna veckan och höll nästan på att svimma.. funderar på om jag hade lite förkylning i kroppen eller om det bara var latmasken som höll sig framme!
Jag har fått köpt mig en baddräkt så jag äntligen kan börja simma, det ska tydligen vara bra för knäet. Invigde den idag på badhuset Kaskad med barnen, en mycket lyckad dag då barnen älskade att vara i vattnet med alla bubblor och rutschkanor!
Jag har i alla fall fått lite träningspass här hemma då jag burit in ved till pannrummet, denna förbannade ved! Först ska man ringa runt för att hitta ved, sen ska den staplas ute och sen ska den staplas in en gång till i pannrummet. Den värmer många gånger om så att säga! Som tur är så har vi nu beställt en luft/vatten värmepanna utav IVT Center. Den kommer att förhoppningsvis monteras innan jul och sen så ska vi slänga ut vedpannan! Äntligen! Vad jag längtat! Det ska bli så skönt att slippa stapla, elda och framförallt oroa sig för skorstensbrand! MEN! Det bästa är nog att slippa det där yrkesfolket - Sotare! Jag och sotare går verkligen inte ihop, jag brukar ha bra kontakt med service folk men just denna kategorin kan jag inte förstå! Allmänt otrevliga och tror verkligen inte att vi kvinnor kan någonting! Då har de i alla fall pratat med fel person för jag vet vad jag kan och inte kan! Tack och hej då sotare ni är varmt välkomna till mina grannar och vart 4:e år till vår vedspis för att sota - men då får min man vara hemma så jag slipper se er! ;o)

I helgen är det Jul på Tjolöholm och barnens kusin ska stå och sälja almanackor för scouterna på söndag, får nog bli en tur dit för att hälsa på honom. Jag som då fullständigt älskar julen måste gå på i alla fall en julmarknad! Som tur är så är det ju nu bara två veckor kvar tills man får julpynta legalt! ;)


Kram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar