tisdag 3 april 2012

Öka träningen...

Jag har senaste veckorna tränat ca 3-4 gånger i veckan, jag ska försöka öka detta till att gymma 2 gånger, pass 1-2 gånger och sen gå ut att gå eller använda min crosstrainer de dagar jag inte åker iväg och tränar. Sen gör det ju inget om det är fint väder på dagen att jag tar en promenad även om jag ska på pass på kvällen.

Idag så tyckte jag att det var lite ruggit för promenad så jag valde att träna på crosstrainern i 30min och göra situps & brygga på bollen hemma istället. Det blir nämligen inget gym idag utan det blir dans pass imorgon som vanligt.

Jag är bättre på att hålla mina måltider den senaste veckan, även om jag inte äter mycket så äter jag i alla fall på någorlunda bestämda tider.
En vanlig dag för mig kan se ut så här:

Frukost: 1-2 ägg ev. två finn crips med mkt smör och ost. (självklart bregott) eller shaken m aroniasaft & nässlepulver.

Mellanmål på förmiddagen:  Kaffe m grädde

Lunch: naturdietshake el. ägg och bacon ev. rester från gårdagens middag.

Eftermiddags mellanmål: Kaffe m grädde (eller inget alls)

Middag: Det jag lagar till resten av familjen, utesluter dock kolhydraterna och tar kanske en avokadosallad till istället.

Till maten dricker jag vatten eller kolsyrat vatten och som snacks ibland på kvällen blir det kanske brieost, ölkorv, babybel ostar eller mörk choklad.

Jag har läst Katrin Zytomierska´s bok LCHF på mitt sätt, dags att bli smal!
Det är en väldigt peppande bok med kanske inte så jätte många tips utan mest till för att komma till självinsikt! Däremot så tipsade hon om att hon drack mycket Celsius när hon tränade. Dessa har jag också fastnat för då de "bara" innehåller 10 kcal per burk, dock innehåller de sötningsmedlet sukralos.

Smaken citron/lime är helt klart godast!

Tydligen hävdar dom att man förbränner kalorier också, det vet jag inte så mycket om mer än att jag dricker det istället för massa cola.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar