måndag 2 april 2012

Promenader

Ikväll blir det styrketräning med fina Emma, jag ska försöka köra lite ben och mage då jag fortfarande har ont i bröstkorgen.

Jag försöker gå ut och ta en rask promenad på dagarna då det ger väldigt mycket med bara vardags motion i kombination såklart med att inte vräka i sig massa onyttigheter!
Jag tror att det är lättare för folk att börja "träna" om de går ut på en promenad, promenader är inte lika lätta att hoppa över som en tur till gymmet där du måste ta dig tid för att åka iväg.
Du kan kanske oftast ta en promenad på lunchen eller kanske hem och från jobbet beroende på hur du bor.
Jag läste att genom att gå en promenad får du dina stresshormoner till att pumpa runt och detta ger dig viktminskning, framför allt på magen. En halvtimmes promenad om dagen i frisk luft förebygger även stress.

Om du går en rask promenad i en timma så har du förbränt ca 320 kcal och går du i lite uppförsbackar så har du ju löst den snygga rumpan på en och samma gång.
Jag fungerar även så att har jag vart ute och rört på mig så är det lättare att motstå den där kakan eller chokladbiten, för då känns det som jag har vart ute i onödan!

Jag skriver den här bloggen för min egen skull, det är inget skryt!
För att skryta om att man misskött sin kropp såpass att man knappt har några muskler är överviktigt och klassas som 46 år enligt fys test är bara idiotiskt! Jag skriver detta för att genom sociala medier känna lite press att jag måste få ett bra resultat, att blotta sig själv är det bästa sättet att sätta press på sig. Det är även många som sagt att de får lite motivation genom att läsa och även dåligt samvete, hur man än känner så hoppas jag att det blir lite pepp och att ni också kommer ut och rör på er lite så har även min övervikt kanske fått någon där ute att vilja bli lite aktivare!

Det är intressant hur många som sett en som överviktigt utan att påpeka detta föränn jag tar tag i det, enligt min mening några kilon för sent. Vi kanske borde på ett snällt sätt bli ärliga mot varandra och säga på ett fint sätt att man kanske borde ta en extra promenad i veckan eller inte äta den där glassen. Vi ska leva i många år som förhoppningsvis som aktiva människor och kan lika gärna börja njuta av livet som lite lättare lite tidigare!

Att bli av med sina gravidkilon är absolut inga problem, du måste från början bara vilja bli av med dom och tro att det går, för det gör det! Jag väger i dagens läge 10 kilo mindre än när jag vägde in mig i min första graviditet, och har planer på några kilon till.
Så kom igen nu ut och promenera i solen, för kan jag fixa det så lovar jag att vem som helst klarar det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar