tisdag 15 maj 2012

En vecka sen sist...

Jag är dålig på att uppdatera på sista tiden.. en vecka sen sist.. Det har nog mycket med att göra med att det är vår ute och det finns så mycket att göra. Det är visserligen bra att jag inte hinner uppdatera för då har jag ju som jag velat blivit mer aktiv och sitter mindre vid datorn, förutom när jag jobbar med hemsidan då och tjuvkikar på facebook.

Träningen har hållt i sig bra som jag velat, minst 3 gånger i veckan! Det är visserligen inte 3 styrkepass som hunnits med utan allt från raska långa promenader till att bära offantligt mycket ved... Det är verkligen sant att ved värmer flera gånger om! ;o)

Igår var jag på spinning igen, men denna gången med Caroline som instruktör. Mycket bättre än sist och det gick otroligt bra under passet. Ingen Anna som höll på att dö av andnöd och gjorde alla de svårare uppgifterna istället för att sega och sätta mig ner *stolt och klappar mig på axeln* Efteråt var det mitt första Core pass... Jösses! Det var något för bilringen, tur att det bara var 30 min! Men det får bli en ny punkt i schemat på måndagar, nu ska den väck! Bilringen alltså ;o)

Det som är bra är att jag hinner med antingen spinningen innan eller combat efteråt, combat verkar jätte skoj så det får det nog bli nu på måndag.

Jag faller fortfarande lite i cm men absolut inte i samma fart som i början, endast 2 cm på bilringen sen sist. Dock är alla resultat bra och jag har väl lite kommit till det stadiet att en bulle på lördag till kaffet är ändå ok, så länge det är en bulle och inte 7!

Idag är det vilodag för mig även om jag är sugen på att gå på danspasset som är extra insatt idag... men får hålla mig tills imorgon då det blir just dance + ett styrkepass.

Nu ska jag hämta min stora kille som slutat med napp! Vad lätt det väl var när man tog beslutet, nu känner jag mig peppad att se till att blöjan försvinner till sommaren också! Kanske inte lika lätt då han har någon konstig skräck mot pottan/toasistsen! Men kanske lite fri kiss i gräset gör allt lättare ;o)
Nappen ska lämnas till Tomten eller kanin maskinen på Liseberg, tydligen har kaninmaskinen lockat mer dom sista dagarna! (Även för hans mor)
Den stora killen längtar nu till han fyller 3 år och får paket, tårta och träffa Anton <3

Kram på er där ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar