söndag 10 juni 2012

Solkrämer

Nu är sommaren här, kanske inte just idag med regnet som hänger i luften.. men det är ju i alla fall juni månad och när solen väl är framme är det bra att smörja in sig!

Jag har vetat länge att de vanligaste solkrämerna inte är så nyttiga framför allt inte för små barn. Men det görs ju tester vid den här tiden på året och det har visat sig att i det flesta solkrämerna finns det hormonstörande ämnen.

Därför använder jag min av Maria Åkerbergs sollotion, den finns i två olika modeller en med solskyddsfaktor 20 som är en lotion eller en som är med solskyddsfaktor 15 som är en spray.
Jag som bara bränner mig i solen upplever att jag även blev brunare med denna oljan än när jag är i solen oskyddad eller med t.ex. Niveas solskydd.



De finns att köpa på Änghagen men om det är någon som jag känner som vill shoppa och hämta hemma hos mig så funkar det också.

Jag har haft en hemsk kliande hårbotten på sista tiden och fick tips om något medel på apoteket, kom aldrig så långt utan det slog mig att Maria Åkerberg fått en ny hårserie i år!
Så nu testar jag Scalp treatment Sage shampoo och efterbehandlar med Sage oljan.. det kändes i alla fall bättre igår! Hoppas på att det hjälper så jag slipper sitta och klia sönder hårbotten!

Annars så har det vart segt på träningsfronten, för lite timmar på dygnet och för mkt regn för cyklingen!
Imorgon blir det core, styrka och kondition sen hoppas vi på fint väder på tisdag kväll så jag kan rasta cykeln! =)

Kram Anna



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar