tisdag 10 juli 2012

Aktivering vid regn?

Jaha då var semestern igång för de flesta i Sveriges befolkning, inklusive min man! Ja vad ska man säga.. så länge solen sken var det ju roligt ;o) Haha nej men skämt åsido så fort regent dalar över en så ska man gå in i fasen
"Åhh jag får inget gjort nu när det är sådant skit väder"

Jag kan ger er ett flertal tips som måste göras fast det är semester:

*Städa
*Diska
*Tvätta
*Vika tvätt
Min älskade Saga hemma hos mina föräldrar <3
*Sortera papper som ligger i högar och ska in i pärmar..
*Gå igenom vad för kläder som behövs till höst/vinter
*Baka
*Rensa ogräs (finns regnkläder)
*Träna
*Åk iväg någonstans med barnen
*Handla
*Besök en vän

Så allesammans välj nu en sak i listan å sluta gnäll ;o) Jag har varit så där yber jobbigt duktig idag och både tränat, storhandlat, vikt kläder, lagat mat och diskat. Fick även besökt min mor och far idag som också äntligen har semester och befinner sig på svensk mark! =)
Inte lagt ner så mycket tid på att deppa ihop för att vädret är kasst.. men så sätt så fick jag ju höra att jag är ju "ledig" alltid... Japp att vara hemma med två barn är verkligen semester! ;o)



Idag körde jag styrka på gymmet, börjar gå riktigt bra! 118kg i benpress (bajs skitar maskinen) Nu e det bara den där magen som gett sig fan på att inte försvinna.. men men det tar väl sin tid det också!

Det blir ju inte lättare att bli av med den om man ska baka lite då och då.. speciellt inte om man ska baka den kakan jag gjorde igår "jordgubb/rabarber kaka" med följande recept:

100g smör
3 ägg
2,5 dl socker
3 dl mjöl
0,5 tsk vaniljsocker

Smält smör och blanda i resten utav ingredienserna. Häll smeten i bröad form.

Sen så ska du ha:
150g rabarber
150g jordgubbar
som du marinerar med:
Honung
Kanel
Ingefära

Dessa lägger du sen ovanpå kaka (trycker ner dom lite) och gräddar i mitten utav ugnen i 175 grader i 35 min. Pudra lite florsocker ovan på och serveras med glass alt vaniljsås/grädde.

Helt gudomligt gott!! =) (och garanterat onyttigt)
//Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar